ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН РАБОТЫ
БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА
«МАЁ ДЗІЦЯ — МАЛОДШЫ ШКОЛЬНІК»
для законных прадстаўнікоў вучняў I – IV класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
І клас |
|||||
1 |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у І класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы
|
28.10.2023 |
Лекцыя |
Сазановіч Н.А., класны кіраўнік |
|
2 |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка
|
23.12.2023 |
Майстар-клас |
Сазановіч Н.А., класны кіраўнік медыцынскі работнік |
|
3 |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям’і. Значэнне прыкладу законных прадстаўнікоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць
|
23.03.2024 |
Форум |
Сазановіч Н.А., класны кіраўнік |
|
4 |
Тэма 4. Дадатныя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнацэннай асобы. Рэкамендацыі законных прадстаўнікоў па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці
|
25.05.2024 |
Занятак з элементамі трэнінгу
|
Сазановіч Н.А., класны кіраўнік |
|
ІІ клас |
|||||
1 |
Тэма 1. Як законныя прадстаўнікі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня – важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль законных прадстаўнікоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі законных прадстаўнікоў у арганізацыі вучэбнай работы дзіцяці
|
28.10.2023 |
Семінар-практыкум |
Шэйка С.М., класны кіраўнік |
|
2 |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям’і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя
|
23.12.2023 |
Круглы стол |
Шэйка С.М., класны кіраўнік |
|
3 |
Тэма 3. Уплывы сям’і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейная неблаганадзейнасць. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнай неблаганадзейнасці. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці
|
23.03.2024 |
Лекцыя |
Шэйка С.М., класны кіраўнік |
|
4 |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і. Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць
|
25.05.2024 |
Дыскусія
|
Шэйка С.М., класны кіраўнік |
|
ІІІ клас |
|||||
1 |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку навучэнцаў. Рэкамендацыі законным прадстаўнікам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, уменні працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў
|
28.10.2023 |
Гутарка |
Мурашка Н.І., класны кіраўнік |
|
2 |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мысленні ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў
|
23.12.2023 |
Лекцыя |
Мурашка Н.І., класны кіраўнік |
|
3 |
Тэма 3. Здаровая сям’я – здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці законных прадстаўнікоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця
|
23.03.2024 |
Практыкум |
Мурашка Н.І., класны кіраўнік, настаўнік фізічнай культуры і здароўя |
|
4 |
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і – залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін законных прадстаўнікоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання
|
25.05.2024 |
Занятак з элементамі трэнінгу
|
Мурашка Н.І., класны кіраўнік |
|
IV клас |
|||||
1 |
Тэма 1. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара вучнем. Як правільна арганізаваць работу навучэнца за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці падчас работы за камп’ютарам
|
28.10.2023 |
Семінар-практыкум |
Халецкая А.І., класны кіраўнік
|
|
2 |
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, мовы. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі
|
23.12.2023 |
Круглы стол |
Халецкая А.І., класны кіраўнік
|
|
3 |
Тэма 3. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў IV класа. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў
|
23.03.2024 |
Лекцыя |
Халецкая А.І., класны кіраўнік
|
|
4 |
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце
|
25.05.2024 |
Дыскусія |
Халецкая А.І., класны кіраўнік
|
|
ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН РАБОТЫ
БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА
«МАЁ ДЗІЦЯ – ПАДЛЕТАК»
для законных прадстаўнікоў вучняў VI – IX класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
VІ клас |
||||
1 |
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці
|
28.10.2023 |
Гутарка |
Канапацкая Дз.С., класны кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля законных прадстаўнікоў у папярэджанні паводзінаў падлеткаў
|
23.12.2023 |
Лекцыя |
Канапацкая Дз.С., класны кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для законных прадстаўнікоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкаў. Як усцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках
|
23.03.2024 |
Семінар-практыкум |
Канапацкая Дз.С., класны кіраўнік |
4 |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Рэкамендацыі законным прадстаўнікам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд
|
25.05.2024 |
Гутарка |
Канапацкая Дз.С., класны кіраўнік |
VІІ клас |
||||
1 |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе
|
28.10.2023 |
Лекцыя |
Сёмуха А.М., класны кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў – што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех
|
23.12.2023 |
Семінар-практыкум |
Сёмуха А.М., класны кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
23.03.2024 |
Занятак з элементамі трэнінгу |
Сёмуха А.М., класны кіраўнік |
4 |
Тэма 4. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Проціпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі “групы рызыкі” |
25.05.2024 |
Гутарка
|
Сёмуха А.М., класны кіраўнік, участковы інспектар Клецкага РАУС |
VІІІ клас |
||||
1 |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
28.10.2023 |
Гутарка |
Бобка А.А., класны кіраўнік
|
2 |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык
|
23.12.2023 |
Лекцыя |
Бобка А.А., класны кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін
|
23.03.2024 |
Семінар-практыкум |
Бобка А.А., класны кіраўнік, медыцынскі работнік |
4 |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце “канфлікт”. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе “бацькі-дзеці”, прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў
|
25.05.2024 |
Семінар-практыкум |
Бобка А.А., класны кіраўнік |
ІХ клас |
||||
1 |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
28.10.2023 |
Семінар-практыкум |
Бобка С.І., класны кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для законных прадстаўнікоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка
|
23.12.2023 |
Занятак з элементамі трэнінгу |
Бобка С.І., класны кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак
|
23.03.2024 |
Гутарка |
Бобка С.І., класны кіраўнік участковы інспектар Клецкага РАУС |
4 |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як законныя прадстаўнікі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства законных прадстаўнікоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў
|
25.05.2024 |
Семінар-практыкум |
Бобка С.І., класны кіраўнік, педагог-псіхолаг |
ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН РАБОТЫ
БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА
«МАЁ ДЗІЦЯ – СТАРШАКЛАСНІК»
для законных прадстаўнікоў вучняў Х класа
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
Х клас |
||||
1 |
Тэма 1. Здароўе – гэта жыццё. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія – праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня
|
28.10.2023 |
Лекцыя |
Булат З.А., класны кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці
|
23.12.2023 |
Дыскусія |
Булат З.А., класны кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі |
23.03.2024 |
Лекцыя |
Булат З.А., класны кіраўнік |
4 |
Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе |
25.05.2024 |
Дыскусія
|
Булат З.А., класны кіраўнік |