1. Забяспечыць аптымальны працэс фізіялагічнай адаптацыі, г. зн. памятаць, што доўгае напружанне, стома і ператамленне могуць каштаваць здароўя дзіцяці. г. зн.:
забяспечыць своечасовую змену відаў дзейнасці;
не даваць заданні, якія патрабуюць працяглага засяроджвання погляду на адным прадмеце, манатонных рухаў;
адводзіць больш увагі і часу на практычныя дзеянні з прадметамі, працы з нагляднасцю;
выкарыстоўваць зберагальны рэжым, які ўключае ў сябе прагулкі, фізічныя практыкаванні для ўзняцця мышачнага тонусу.
2. Варта паклапаціцца аб адборы і выкарыстанні на ўроках спецыяльных практыкаванняў, якія дапамагаюць дзецям хутчэй увайсці ў нязвыклы для іх свет школьнага жыцця, асвоіць новую сацыяльную пазіцыю школьніка.
3. Сістэматычна праводзіць індывідуальную работу з дзецьмі, якія маюць цяжкасці ў адаптацыі.
4. Забяспечыць дыферэнцыраваны і індывідуальны падыход да дзяцей, якія маюць асаблівасці ў псіхафізічным развіцці і паводзінах (калі такія ёсць у класе): леварукія, сіндром гіперактыўнасці, сарамлівасць, неўрозы і др.
5. Неабходна памятаць, што працэс адаптацыі дзіцяці шмат у чым залежыць ад становішча ў класе, ад таго, наколькі цікава, камфортна, бяспечна адчувае сябе дзіця падчас урокаў, у сітуацыях узаемадзеяння з настаўнікам і аднакласнікамі.
6. Выкарыстоўваючы гульнявыя псіхалагічныя методыкі, настаўнік можа стварыць у класе атмасферу добразычлівасці і канструктыўнага ўзаемадзеяння, якая дазваляе дзецям аслабіць унутранае напружанне, пазнаёміцца адзін з адным, пасябраваць.
7. Уключыць дзяцей, якія займаюць нізкае статутнае становішча ў групе аднагодкаў, у грамадска значную дзейнасць, павялічваючы іх аўтарытэт і самаацэнку.
8. Дапамагчы дзецям арганізаваць сваю дзейнасць, паўтараючы паслядоўнасць дзеянняў з урока на ўрок.
9. Заахвочваць дзяцей, якія задаюць пытанні, калі ім нешта незразумела. Станоўча ставіцца да таго, што першакласнікі схільныя спытаць адно і тое ж некалькі разоў.
10. Арганізаваць асабістыя зносіны з кожным вучнем свайго класа. Будзьце ў курсе іх радасцяў і перажыванняў.
Крыніца: Інтэрнэт-сайт https://konvelishki.schools.by/pages/preemstvennost-doshkolnogo-i-nachalnogo-obrazovanija