ЗАЦВЯРДЖАНА
Загад дырэктара
Галынкаўскай
сярэдняй школы Клецкага раёна
ад 27.03.2023 № 111-а
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку для вучняў
Дзяржаўнай установы адукацыі
“Галынкаўская сярэдняя
школа Клецкага раёна”
I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей – Правілы) распрацаваны на падставе палажэнняў Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, Закона Рэспублікі Беларусь ад 19 лістапада 1993 г. № 2570-XII «Аб правах дзіцяці», Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншых заканадаўчых актаў.
1.2. Мэта Правіл - забеспячэнне эфектыўнасці адукацыйнага працэсу, бяспечных умоў знаходжання вучняў ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі, умацаванне дысцыпліны і правапарадку, дасягнення адносін супрацоўніцтва, узаемападтрымкі паміж усімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу ў мэтах забеспячэння даступнасці і якасці агульнай сярэдняй адукацыі, паспяховай сацыялізацыі вучняў у дынамічных умовах лічбавага грамадства, падрыхтоўкі да ўсвядомленага выбару прафесіі і прадаўжэння адукацыі на працягу жыцця.
1.3. Сапраўдныя Правілы абавязковыя для прымянення ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу (далей – удзельнікамі адукацыйнага працэсу).
1.4. У сапраўдных правілах прымяняюцца тэрміны і іх азначэнні ў значэннях, устаноўленых Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства.
1.5. Сапраўдныя Правілы рэгламентуюць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу і ўзаемадзеяння яго ўдзельнікаў з дапамогай устанаўлення патрабаванняў да рэсурсных (кадравых і матэрыяльна - тэхнічных) і іншых умоў рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, паводзінаў і ўзаемадзеяння ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ў мэтах умацавання дысцыпліны і правапарадку ва ўстанове адукацыі, стварэння атмасферы ўзаемаразумення і супрацоўніцтва ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу.
II. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ
2.1. Вучні маюць права на:
атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або абразлівага звароту, знявагі;
ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей - Статут);
адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу ў перыяд канікулаў;
стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
аб'ектыўную ацэнку ведаў;
захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарнаэпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
недатыкальнасць асобы.
2.2. Вучні абавязаны:
выконваць Статут, выконваць рашэнні органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);
пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);
добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыяліста сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі;
беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
клапаціцца аб сваім здароўі, бяспецы і жыцці навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб планаваным наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
размяшчаць устройства сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
захоўваць дзелавы стыль адзення;
выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна санітарных нормаў, спецыяльнае адзенне на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
мець на ўроках неабходныя вучэбныя прыналежнасці;
мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
акуратна і разраборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;
штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
2.3. Навучэнцам установе адукацыі і яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на вучэбныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віда і выбуховыя рэчывы (або іх імітатары ці муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (або іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, табак, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркотычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналогі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю людзей, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў адносінах да іншых удзельнікаў;
прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі ў час адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць пры дапамозе мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятку;
ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;
перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;
у час вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгоднення з класным кіраўнікамі і (або) адміністрацыяй установы.
2.4. Іншыя правы і абавязкі вучняў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
III. ПРАВІЛЫ ПАВОДЗІНЫ ВУЧНЯЎ
3.1. Парадак наведвання вучнямі вучэбных заняткаў.
Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе і ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі вучнямі.
Пры ўваходзе настаўнікаў у клас вучні ўстаюць з'яўляюцца ў знак прывітання.
Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для вучняў абавязковым.
У выпадку, калі вучань не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну ў час урока, настаўнік інфарміруе аб гэтым дзяжурнага адміністратара і вучань выдаляецца з урока у суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфарміраваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі ў праве дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць вучня з любога наступнага ўрока для разбору сітуацыі па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, вучань да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны вучань:
займае месца у вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і вучэбныя прылады;
ставіць на бясшумны рэжым прыстасаванне мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобна стаячым стале ці стале настаўніка.
Вучань, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
У час урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапускаючы каментарыяў і рэплік з месца.
Пры адказе на пытанне настаўніка вучань устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
Аб сваёй гатоўнасці да адказу або аб узнікшым у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні, вучань інфармуе, падымаючы руку.
Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
Падчас правядзення кантрольных і самастойных вучань выконвае іх самастойна. Дапамога іншых вучняў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правілаў, настаўнік мае права канфіскаваць работу вучня і ацаніць толькі тую частку работы, якая была выканана самастойна.
У час урока вучань павінен сачыць за сваёй асанкай.
Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і вучняў аб заканчэнні заняткаў. Вучні пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.
Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя вучні пераапранаюцца ў спартыўную форму.
Па заканчэнні ўрока вучні наводзяць парадак на рабочым месцы, забіраюць свае ўстройствы мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
3.2. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, вучань або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
У дзень выхаду на заняткі вучань прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівасці прычыны пропуску заняткаў.
Уважлівай прычынай лічыцца:
хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстраныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
3.3. Дзяжурства вучняў.
Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перапынкаў, чысціню і парадак у школе.
У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які ў час перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае вучэбныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
З ліку вучняў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
3.4. Парадак знаходжання вучняў на перапынку.
Перапынак прызначаны:
для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
адпачынку і фізічнай размінкі; прыёму ежы;
праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;
падрыхтоўкі да ўрока, іншае.
Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах вучням неабходна прытрымлівацца правага боку.
У час перапынкаў вучням забараняецца:
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, зблізку аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
ездзіць ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой ужыванне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
3.5. Парадак знаходжання ў месцах масавага прыбывання.
3.5.1. Сталовая.
У сталовую вучні ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
Вучні выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняга адзення, мыюць рукі перад ежай.
Вучні выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, у тым ліку прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы вучні павінны захоўваць культуру харчавання.
Кожны вучань прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.
3.5.2. Спартыўная зала.
Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца згодна з раскладам яго работы.
Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый, заняткаў па інтарэсах.
3.5.3. Санітарныя пакоі.
Пры карыстанні санітарнымі пакоямі вучні павінны падтрымліваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
Забараняецца затрымоўвацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.
3.5.4. Гардэроб.
Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў вучні пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб.
Вучні ў парадку чарговасці забіраюць сваё адзенне, выконваючы парадак і меры бяспекі.
У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку, вучань абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.
Вучні не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, прыстасаванні сувязі (інтэрнэт- сувязі) і іншыя каштоўныя рэчы.
У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў вучні перадаюць іх дзяжурнаму настаўніку або тэхработніку.
3.6. Парадак наведвання вучнямі мерапрыемстваў у пазаўрочны час.
Вучням забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
Вучні, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны выгляд, макіяж, які адпавядае ўзросту.
Не дазваляецца прысутнасць у верхнім адзенні і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.
Прыход і адыход мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
Вучні абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для вучняў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах вучні дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.
Грамадска карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней як праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
3.7. Патрабаванні да знешняга выгляду вучня.
Вучні абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі: для хлопчыкаў – трыкатажная камізэлька сіняга колеру, штаны дзелавога стылю сіняга колеру, белая кашуля для ўрачыстых мерапрыемстваў, кашуля светлых таноў на кожны дзень, значок; для дзяўчынак – трыкатажная камізэлька сіняга колеру, спадніца дзелавога стылю сіняга колеру, белая блузка для ўрачыстых мерапрыемстваў, блузка светлых таноў на кожны дзень, значок.
У зімовы час у камплект могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.
Пры наведванні вучнямі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:
спартыўнае адзенне і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
рэчы, якія маюць яркія малюнкі;
бруднае, мятае і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
вялікую колькасць біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.
Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучня, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.
IV. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ЎСТРОЙСТВАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
4.1. У будынку ўстановы адукацыі вучні абавязаны ставіць устройствы мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
4.2. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў устройствы мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.
Карыстацца ўстройствам мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
4.3. Карыстацца ўстройствам мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) вучням дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці .
4.4. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання ўстройствамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), вучань павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.
4.5. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання ўстройствамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) робіцца адабранне тэлефона ў вучня. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца ўстройства мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На вучня накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.
V. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ
5.1. У якасці заахвочвання да вучняў могуць прымяняцца наступныя меры:
аб'яўленне падзякі;
узнагароджанне граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам непаўналетняга вучня;
іншыя меры.
5.2. Заахвочванне аб'яўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабістай справе вучня.
5.3. За здзяйсненне вучнем дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для вучняў установы адукацыі) ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова.
5.4. Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне) як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да вучня, які не дасягнуў васямнаццаці гадоў і не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.
5.5. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць кіраўніку ўстановы адукацыі.
УЗГОДНЕНА
пратакол пасяджэння
педагагічнага савета
ад 27.03.2023 № 4